به آکادمی حورایی؛ خوش آمدید...

5 راز شادمانه زیستن

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

5 راز شادمانه زیستن

آیا شما روحیه شاد و پرنشاطی دارید؟ و یا از آن دست افرادی هستید که عقیده دارید که با توجه به مشکلات ریز و درشت شغلی، مالی و خانوادگی و …. نمی‌توان شاد بود؟ آیا فکر می‌کنید صرفا با حل مشکلات و اجابت خواسته‌هایتان می‌توانید شاد و مسرور باشید؟ دقت کنید که همه هنر شادزیستن به این است که علی‌رغم مسائل و مشکلاتی که در زندگی داریم و بسیاری از آن‌ها بر خلاف میل ماست و ظاهری ناگوار دارد، شاد باشیم. اگر قرار باشد که شادمانی ما وابسته به تحقق خواسته‌ها و آرزوهایمان و حل مسائلمان باشد، همیشه باید در انتظار شاد بودن بمانیم. چرا که مشکلات همیشه کم‌وبیش هستند. اما در این بین ما در اطراف خود کسانی را می‌بینیم که با این که مشکلاتشان از ما کمتر نیست، ولی بسیار باروحیه، پرنشاط و امیدوارند. این مطلب نشان می‌دهد که شاد زیستن، قبل از این که به عوامل بیرونی و شرایط گوارای زندگی مرتبط باشد، به نوع نگرش، باورها و رفتارهای ما ارتباط دارد. در حقیقت افراد شاد و پرروحیه به گونه‌ای فکر و عمل می‌کنند که برایشان شادمانی و سرور به همراه دارد. بررسی و مطالعه از این افراد نشان می‌دهد که ما می‌توانیم شاد باشیم تنها به شرطی که باورها و رفتارهای ما تغییر کند. ما در این جا به پنج راز بزرگ شادمانه زیستن اشاره می‌کنیم.

1.همیشه در لحظه زندگی کنید. گذشته‌ها گذشته و دیگر باز نمی‌گردد. غصه خوردن بر گذشته چیزی را عوض نمی‌کند. نگران آینده هم نباشید. ما صرفا وظیفه داریم امروز را درست عمل کنیم. باقی به دست خداست. با خود بگویید امروز چه کاری باید انجام دهم که روز موثر، مفید و پرنشاطی داشته باشم.

 

2.به داشته‌های خود فکر کنید. ممکن است محرومیت‌ها و نداشته‌های شما زیاد باشد، اما توجه شما به آن‌ها صرفا روحیه شما را تخریب می‌کند. توجه به داشته‌ها، هم به شما روحیه می‌دهد و هم به شکرگزاری و سپاس منجر می‌شود.

 

3.هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید. خصوصا در امور مادی خود را با افرادی که از شما بالاترند مقایسه نکنید. این مقایسه‌ها فقط حال شما را می‌گیرد و شما را سرخورده می‌کند. افراد شاد و پرنشاط هرگز به این مقایسه‌های تخریبی مشغول نمی‌شوند.

 

4.از کسی توقع نداشته باشید. هرچه سطح توقع خود را از اطرافیان پایین‌تر بیاورید، اندازه شادمانی خود را افزایش داده‌اید. توقع و شادمانی دو کفه یک ترازو هستند. هرچه کم‌توقع‌تر باشید، شادتر زندگی می‌کنید. افراد پرتوقع همیشه رنجیده‌خاطر و ناراحتند.

 

5.برای شاد کردن دیگران تلاش کنید. همت خود را بر این قرار دهید که گره از کار کسی بردارید و دل کسی را شاد کنید. مطمئن باشید که انعکاس و بازتاب آن را در زندگی خود می‎‌بینید. تلاش برای شادی دیگران به سرور و بهجت شما می‌انجامد.

دیدگاه کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه